#
| Thumb |
Description |
Info |
Linked to |
251 |
| Bosschaart Henriette
|
Owner of original: Sociale Media Facebook, Linkedin, enz
|
|
252 |
| Bosschaart Henriette
|
Owner of original: Zoons & Dochters Familiebijeenkomst 1994
Date: 1994
|
|
253 |
| Bosschaart Herman
|
|
|
254 |
| Bosschaart Hermanus
|
Owner of original: Tilly Treur
|
|
255 |
| Bosschaart Hermanus
|
Owner of original: Tilly Treur
|
|
256 |
| Bosschaart Ilse
|
Owner of original: Sociale Media : Facebook, LinkedIn etc
Date: 2016
|
|
257 |
| Bosschaart Ilse
|
Owner of original: Sociale Media : Facebook, LinkedIn etc
|
|
258 |
| Bosschaart Irene
|
|
|
259 |
| Bosschaart irene
|
Owner of original: Sociale Media Facebook, Linkedin, enz
|
|
260 |
| Bosschaart Jaap
|
|
|
261 |
| Bosschaart Jacob
|
Owner of original: Sociale Media Facebook, Linkedin, enz
|
|
262 |
| Bosschaart Jacobus
|
Owner of original: My Heritage - Jacob Belder
|
|
263 |
| Bosschaart Jacobus Frederik
|
|
|
264 |
| Bosschaart Jacobus roepnaam Co
|
Owner of original: Sociale Media Facebook, Linkedin, enz
|
|
265 |
| Bosschaart Jacomina, genaamd Mieneke
|
|
|
266 |
| Bosschaart Jan
|
|
|
267 |
| Bosschaart Jan
|
|
|
268 |
| Bosschaart Jan Adrianus
|
Owner of original: Hennie Bosschaart-Scheffers
Date: 1934 huwelijk
|
|
269 |
| Bosschaart Jan Gerrit Jan Gerrit en Cornelia zijn eigenaars van Fruitbedrijf/ Minicamping Bosschaart sinds okt. 1999 in Noordbroek, in Groningen, nabij een karakteristieke streekeigen Oldambtster boerderij. Voorheen waren ze gevestigd in het Utrechtse.
Fruitbedrijf teelt appels, peren, pruimen en kersen.
In de pruimgaard is een boerderijcamping "De Fruitgaard" met ruime plaatsen.
Naast het fruitbedrijf is er de Plattelandswinkel en de verwerkingskeuken van Grunneger Heerlyckheid. In de verwerkingskeuken worden jams, gelei’s en chutneys gemaakt van eigen fruit. Er word geweckt volgens de oude manier maar wel in moderne weck-ketels. Daarnaast maken ze Poffert in een weckpot.
Poffert is een maaltijdgerecht die vroeger in een trommelpan, een tulbandvorm met deksel, werd gemaakt. Door het deegbeslag in de Weckpot, bereik je hetzelfde resultaat. De Poffert is door deze werkwijze gegarandeerd 2 jaar houdbaar. Poffert wordt warm gegeten met boter en suiker of stroopsaus.
|
Owner of original: http://www.fruitgaard.nl/
|
|
270 |
| Bosschaart Jan Jacob Nicolaas
|
Owner of original: Zoons & Dochters Familiebijeenkomst 1994
Date: 1994
|
|
271 |
| Bosschaart Jannie
|
Owner of original: Sociale Media Facebook, Linkedin, enz
|
|
272 |
| Bosschaart Jean-Paul
|
Owner of original: FB
|
|
273 |
| Bosschaart Jeroen Jeroen Bosschaart was een kunstenaar die veel te jong is gestorven.
|
Owner of original: Meiro-Stamm
|
|
274 |
| Bosschaart Jeroen Jeroen Bosschaart was an artist who died too young.
This artwork is called Representing Inspiration: the "egg" image was an artistic collaboration between Meiro Stamm and Jeroen. Originally commissioned as a pencil drawing but Jeroen opted to render the design as a black and white painting. A virtuosic display of pointillism, the painting was one of Jeroen's favourites and is part of a three picture series in Stamm's extensive collection of Bosschaart's art.
|
Owner of original: Meiro Stamm - www.geoharmonic.com/Beginning.html
|
|
275 |
| Bosschaart Jeroen Jeroen Bosschaart van Le Dauphin is al vijftien jaar actief in Franse groentenexport.
Via een personeelsadvertentie in het vakblad Primeur kwam Jeroen Bosschaart vijftien jaar geleden bij groentenexporteur Le Dauphin in het Franse Bretagne terecht. Inmiddels is hij mede-eigenaar van de firma, die groenten waar de streek groot mee is geworden- zoals bloemkool, artisjokken, mini-groenten en sjalotten -exporteert naar afnemers in de Benelux-landen, Scandinavië, het Verenigd Koninkrijk en Oost-Europa. “Meer dan 98% van onze producten exporteren we.”
Jeroen Bosschaart met artisjokken
Volgens Jeroen is bloemkool voor Prince de Bretagne nog altijd het belangrijkste product. “Ook de traditionele houten kratten zijn hier nog gemeengoed. Wel hebben we bijvoorbeeld in Nederland behoorlijke concurrentie vanuit Spanje en Italië. Van oudsher heerst helaas vaak de gedachte dat de Franse bloemkool stinkt, maar dat is echt achterhaald. Inmiddels blijven de rassen zich maar verder ontwikkelen. Prince de Bretagne heeft een eigen veredelingsstation en er zijn inmiddels variëteiten ontwikkeld, die beter tegen de regen kunnen en mooie bladeren hebben. Consumenten kijken tegenwoordig meer naar het blad dan naar de kool zelf. Wij bieden echter de bloemkool aan, zoals de klant hem wenst, of dat nou gedopt, geseald is of in roosjes. In ons eigen pakstation kunnen we klantspecifiek verpakken volgens de wensen van alle Europese supermarkten.”
Transporttechnisch gunstig
Zo gaat de bloemkool voor de Nederlandse supermarkt veelal in EPS weg en niet meer in de traditionele houten kratten. “Nederland is echt een platform voor re-exporteurs. We exporteren heel wat naar Nederlandse afnemers, maar vaak blijven die producten niet in Nederland. Ook transporttechnisch onderscheidt de Franse bloemkool zich van het Spaanse en Italiaanse product. Voordeel van onze ligging is dat we de volgende dag op de plaats van bestemming kunnen zijn. Daarbij is onze bloemkool harder van structuur en daarom langer houdbaar dan bijvoorbeeld de Spaanse bloemkool, die slechts in negentig dagen groeit”, zegt Jeroen. “Momenteel zijn er weer initiatieven om – net als vroeger – de groenten per trein naar Nederland te exporteren. Zo kwam de bloemkool vroeger ook in Barendrecht aan, maar dat was voor mijn tijd. Het zou een oplossing kunnen zijn in de toekomst om de vrachten weg te krijgen in een tijd dat het transport onbetaalbaar wordt."
Knoflook verpakt in houten mandjes
De klok speelt in Prince de Bretagne nog altijd een belangrijke rol en daarmee verschilt de handelsfunctie volgens Jeroen veel met de Nederlandse. “Telers willen hier niet aan afspraken voor de lange termijn en daarom is het echt een kwestie van dagelijks 'traden'. Het systeem heeft mijns inziens voor- en nadelen. We binden hiermee klanten aan ons, die altijd bloemkool bij ons kunnen kopen en afnemers in bepaalde landen kunnen daar erg goed mee uit de voeten. Retailers in andere landen wensen jaarcontracten en daar hoef ik niet mee aan te komen bij de telers. Uiteindelijk verliezen we hier dus wel marktaandeel door.”
Speciale aardappelrassen naast de vele groenten
Klok eerlijk verkoopsysteem
“Anderzijds blijf ik de klok verdedigen als het meeste eerlijke systeem in de groenten- en fruitverkoop”, vervolgt Jeroen. “Nederland kent in vrij grote periode overschotten op de markt. Hier wordt de bloemkool onder de minimum doorgedraaid en hierdoor kun je wel de markt opruimen. De ene dag is het huilen en de volgende dag lachen, maar het is wel een eerlijke, transparante verkoopmethode. Met het Franse chauvinisme weet Jeroen inmiddels zijn weg wel te vinden. “Ik hoef hier geen Spaanse bloemkool te verpakken, maar dat zijn regels die je gewoon hebt te accepteren.”
De exporteur looft de teeltomstandigheden in Bretagne met dag- en nachttemperaturen die dicht bij elkaar liggen. “Er zou mijns inziens nog meer uit dit gebied te halen zijn. Zo is de broccoli in dit gebied van superkwaliteit, maar heeft men hier de eigen glazen ingegooid door veelal voor de industrie te gaan telen met mindere kwaliteiten”, zegt Jeroen. “Met een product als artisjokken weet het gebied hier zich weer wel te onderscheiden. Dit jaar is daar een behoorlijk tonnage van het veld gekomen. De teelt van artisjokken is erg bewerkelijk, maar de kosten zijn te overzien. Het product is bijna biologisch doordat er amper wordt gespoten. Wel is het product erg weergevoelig.”
Het pand van Le Dauphin in Saint-Pol-de-Léon ondergaat een grote renovatie
Tomaten
Export van Franse tomaten is volgens de Nederlandse exporteur een lastig verhaal. “Op de Franse markt brengen deze producten altijd meer op dan in België in Nederland. Voor de bulk aan tros en ronde tomaten, ben je daarom slechts af en toe gaatjesvuller. Wel zit er nog wel export in de specialties, die veelal in kleine houten kistjes worden geleverd, maar die teelt is ook vrij kostbaar.” Volgens Jeroen neemt ook de vraag naar biologische producten toe. “Bio-producten zijn echt een specialisme en de mentaliteit van die handel is onvergelijkbaar met de conventionele handel. Wij hebben daarom ook een aparte verkoper, die zich puur richt op het biologische product.”
De ompaklijnen waar alles naar de wens van de klant wordt verpakt
In de toekomst zal Le Dauphin proberen haar pakket uit te breiden. “Bloemkool is nog altijd onze nummer 1, maar ook de vraag naar 'kleinere' producten als romanesco en vergeten groenten neemt behoorlijk toe. Ik ben er van overtuigd dat we met hard werken onze toekomst kunnen garanderen. Met onze vernieuwde loods en faciliteiten kunnen we toegevoegde waarde geven aan onze producten en daarmee kunnen we ons onderscheiden. Zo zijn we als enige in Bretagne BRC-gecertificeerd en hebben we ook geïnvesteerd in een Nature's Choice-certificaat voor acht eigen telers. Hun producten worden dagelijks als een apart blok geveild. Als je doet wat je klant wilt, kun je veel verkopen”, zegt Jeroen.
Jeroen Bosschaart - Le Dauphin
ZI des Carmes - BP 62 - 29250 Saint-Pol-de-Léon - FRANCE
Tel: 0033-298 692 622
E: jeroen@ledauphin.fr
W: www.ledauphin.fr
|
Owner of original: www.agf.nl
Date: 2012
|
|
276 |
| Bosschaart Johanna
|
|
|
277 |
| Bosschaart Johanna Cornelia
|
Owner of original: Sociale Media : Facebook, LinkedIn etc
|
|
278 |
| Bosschaart Johannes
|
|
|
279 |
| Bosschaart Johannes
|
Owner of original: Geneasites : MyHeritage, GenealogieOnline enz
|
|
280 |
| Bosschaart Johannes Gijsbertus
|
|
|
281 |
| Bosschaart John
|
Owner of original: Sociale Media Facebook, Linkedin, enz
|
|
282 |
| Bosschaart Joke
|
|
|
283 |
| Bosschaart Jozias
|
|
|
284 |
| Bosschaart Jozina Hendrijntje
|
Owner of original: Arie Bosschaart
|
|
285 |
| Bosschaart Juliano
|
Owner of original: Sociale Media Facebook, Linkedin, enz
|
|
286 |
| Bosschaart Jur
|
Owner of original: Sociale Media Facebook, Linkedin, enz
|
|
287 |
| Bosschaart Karel Joop
|
|
|
288 |
| Bosschaart Karel-Joop
|
|
|
289 |
| Bosschaart Kars
|
Owner of original: Sociale Media Facebook, Linkedin, enz
|
|
290 |
| Bosschaart Kaylee (At least one living or private individual is linked to this item - Details withheld.)
|
|
|
291 |
| Bosschaart Kornelia
|
Owner of original: Sociale Media : Facebook, LinkedIn etc
|
|
292 |
| Bosschaart Lawrence Lawrence is zaakvoerder van Bink Design
|
Owner of original: Sociale Media Facebook, Linkedin, enz
|
|
293 |
| Bosschaart Leanda
|
|
|
294 |
| Bosschaart Leen
|
Owner of original: Sociale Media Facebook, Linkedin, enz
|
|
295 |
| Bosschaart Lennart
|
|
|
296 |
| Bosschaart Lennart
|
Owner of original: Sociale Media Facebook, Linkedin, enz
|
|
297 |
| Bosschaart Leon Leon Bosschaart - CFO of JLT Risk in the Netherlands. JLT Netherlands BV is a wholly owned subsidiary of the Jardine Lloyd Thompson Group plc (JLT).
JLT owns offices in 40 territories with some 10,600 employees, supported by the JLT International Network, enabling us to offer risk management and employee benefit solutions in 135 countries.
Leon Bosschaart is responsible for planning, implementing, managing and controlling all financial-related activities of JLT NL.
He is also a general insurance and ICT specialist who worked at Sedgwick and Marsh before joining JLT NL. Leon has over 20 years of experience in the insurance industry.
|
Owner of original: Leon Bosschaart, JLT
Date: 2016
|
|
298 |
| Bosschaart Lesley
|
Owner of original: Bosschaart Pascal
|
|
299 |
| Bosschaart Lesley
|
Owner of original: Sociale Media Facebook, Linkedin, enz
|
|
300 |
| Bosschaart Lesley en zijn nichtjes Lesley Bosschaart met zijn twee nichtjes Esra en Manou, kinderen van Pascal en Merel.
|
Owner of original: Bosschaart Pascal
|
|